Aivan ensin pääsiäistervehdys kaikille vieraille.65087.jpg

Ja sitten hiukan itse asiaa. Uusia neuleita ei edelleenkään ole valmistunut. Kaikki työn alla olevat hiukan pitkäveteisiä. Ja kun koko ajan pitää touhuta sellasia väli juttuja.Mutta tässä kuitenkin väliaika kuva vihreistä hihoista.

65085.jpg

Ei, silmissäsi ei ole vikaa. Eikä neulojalle ole tapahtunut erehdystä, hihoissa on tarkoituksella erilainen raidoitus. Pitäähän se jostakin tietää, kumpi on oikea ja kumpi vasen käsi. Vielä kun tietäisi, mitä ne kumpikin tekee.

65086.jpg

Tässä kuvassa on kasi erittäin tärkeää pointtia.

1) Pitkäperjantaina huomasin, kun olin värjännyt kananmunat sipulin kuori vedellä, että enhän suinkaan voi heittää hyvää värilientä hukkaan. Niinpä lisäsin vaan joukkoon etikkaa ja vajaan vyyhden valkoista Nallea. Ja oi lopputulosta, ihanaa toffeen väristä Nallea. Väriliemessä oli osa tavallisen sipulin, osa punasipulin kuivia kuoria. Vesi oli melko punaista, mutta langassa väri on kaunis ruskea.

2) Olen aloittanut neulomisen 12 vuotiaana, nyt olen 48, joten 36 vuotta on tullut puikkoja kilkutettua. Mutta ilman teitä, rakkaat kanssa neulojat, olisin vieläkin pimeässä metsässä. Olin lukenut monesta, monesta blogista, kuinka taivaalliset Addit on. ja luvalla sanoen hiukan ihmettelin, että miten jotkut toisen merkkiset puikot muka voisi olla niin paljon kummemmat kuin tavalliset. Kun sitten tilasin Menitasta Butterflyytä, niin samalla tilasin bambuiset Addit. Ja olen ihan MYYTY. Ne on todella ihanat!! Mutta myös se on mainittava jonkinlaiseksi puolustukseksi, että niitä ei todellakaan Kuopiosta saa. Mutta nyt on ensimmäiset ja mene tiedä uusiakin tulee.

Ja lopuksi vielä, muna rikasta pääsiäistä itse kenellekin ;))

65083.jpg

P.S. olen hiukan taas värjäillyt lankoja myös Koolaideilla, kuvia seuraavalla kerralla.