Ja niin myös saikku. Huomenna olis tarkoitus hilpaista töihin. Toisaalta, kun on saanut levätä, niin se tuntuu ihan hyvälle. Ja viikko enää jouluun. Joulusalaisuuksista minun täytyy hiukan raoittaa yhtä. Minulla on ollut "salarakas" koko viikon. Hänen nimensä on Hermanni. Olen pitänyt häntä lämpimässä ja hellinyt välillä. Ruokkiakin olen muistanut muutaman päivän välein. Ja tänään minä sitten paistoin hänet. Joo, hän on kakku. Tai oikeastaan monta kakkua.

Sinapeille olen ommellut vielä muutaman uuden pussin ja pari joulukuustakin ompelin, enkä muistanut niitä kuvata ollenkaan. Mutta tässä on projekti, jota on työstetty noin vuosi ajatuksen tasolla. Tänä viikonloppuna se sitten tuli todeksi.

303387.jpg

Vanha ikkunan poka, johon vaihdoin kahteen alimpaan ruutuun peilit ja ylimpään laitoin lasin taakse vuodenaikaan sopivaa koristusta. Valokuva ei tee tälle oikeutta. Mutta siellä on patterilla toimiva valosarja enkeleiden ilona. Hämärässä eteisessä sen on hieno, vaikka itse sanonkin. Ja huomaathan kynttilän varressa roikkuvat joulu korvikset, Englannin tuliaisia. Ja sitten siinä on vielä meidän kotitonttu, läpi vuoden paikalla.

Ja jouluun tekee mielei virittäytyä, vaikka pihan syreeni on tätä mieltä:

303385.jpg

Tykkää, että nyt on kevät!! Tosin täällä satoin hiukan lunta viime yönä, tosin vaan hiukan.

Vieläkin kaipaisin vinkkejä villatakin ohjeesta Norolle!