Näin Äitienpäivän alla on hyvä luoda katsaus oma tekemiin. En olekaan aikaisemmin pahemmin esitellyt perhettåni. Mutta nyt:

Sanna, oma tekemä, tai lahjaksi saatu vm.1978. Olin itse juuri täyttänyt maaliskuussa 20 ja  Sanna syntyi viikon sen jälkeen. Joten vuodesta -78 olen saanut viettää Äitienpäivää. Sanna on sairaanhoitaja ja vaikuttaa sulhasensa Samin kanssa tällä hetkellä Manchesterissä.

Henna, anno domino 1980, Sannalle pikkusiskoksi. Ja pitkään kulkikin lempinimeltään Hässynä. Nykyään Henna on puuseppä-opiskelija ja perheen äiti. Hennalla ja Heikillä on tyttäret Wilma 5v ja Martta 8kk. Ja kädentaidot on Hennalla hanskassa. Hän neuloo, ompelee ja tekee ristipistotöitä. Ja tietysti niitä puutöitä. Tulevana kesänä taitoja tarvitaan talon rakentamisessa.

Oskari, vm.-82. Kahden tytön jälkeen jo kovasti toivottu ja odotettu poika. Osoittautui kyllä jo odotusaikana maailmanlopun pyörremyrskyksi. Oli sitä kyllä myös myöhemmin ;))) Nyt jo hiukan rauhoittunut. Oskarista piti tulla muovialan lego-insinööri, mutta tuli kuitenkin rakennus-rane ja remontti-reiska. Oskarin perheeseen kuuluu Anne vaimo ja lapset  Eetu 1v 6kk ja Ella 3 vk.

Aleksi saapui perheeseemme vuonna 1985. Kahden vuoden tahti alkoi lipsua ;))  Aleksi puolestaan on ollut se lapsi joka on avannut ääntään ja saanut äidin kuminauhan venytettyä joskus jopa äärirajoilleen. Hän on myös perheemme lääketieteellinen harvinaisuus. Hänellä oli syntyessään 12 varvasta, joista kirurgit poistivat sitten matkan varrella ylimääräiset. Ja nyt Aleksista on kovaa vauhtia tulossa automekaanikko. Aleksilla on tyttöystävä Milla, ja heillä kaksi kissaa, Bella ja Donna.

Venla, iltatähti, syntyi vuonna 1991. Asuu vielä kotona ja on niin neitiä. Ja sen lisäksi neuloo paljon, liekö tullut hiukan äitiinsä. Ainakin viime viikonloppuna haltioitui, kun pääsi "oikeaan" lankakuppaan.  Venlan kaverina kotona on kaksi koiraa, musta lapukka Jasu ja melkein suursnautseri Iida Annabella Koikkalainen, kotoisasti Iippa.

Mietin, että nämä kaikki on minun tekemiäni, jokaisesta heistä olen ylpeä ja onnellinen. Miten paljon minun elämästäni puuttuisikaan, jos näitä lapsia ei olisi. Toki elämään on mahtunut niitä päiviä jolloin koko maailma on tuntunut kaatuvan. On ollut tunne, että minä en jaksa. Ja kuitenkin, tässä olen. Huomenna vietän sitä 28. Äitienpäivää ja olen onnellinen.

OIKEIN HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ JOKAISELLE ÄIDILLE!!